§1

Postanowienia ogólne

  1. Sklep internetowy działający pod adresem https://therebels.pl jest prowadzony przez Obrazotwórcy Julita Wiewiórka z siedzibą w Polska, ul. Cała 4, 15-560 Białystok, NIP: 966-060-16-96, REGON: 050388005
  2. Z usługodawcą mogą się Państwo skontaktować:
  3. Niniejszy Regulamin ma zastosowanie zarówno do klientów indywidualnych, jak i do przedsiębiorców korzystających ze sklepu internetowego https://therebels.pl, o ile inne postanowienia nie stanowią inaczej i dotyczą wyłącznie klientów indywidualnych lub przedsiębiorców.
  4. Administratorem danych osobowych odpowiedzialnym za przetwarzanie danych osobowych w związku z realizacją niniejszego Regulaminu jest Obrazotwórcy Julita Wiewiórka. Dane osobowe są przetwarzane w celach, na zasadach i w oparciu o podstawy wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie internetowej sklepu. Polityka prywatności zawiera głównie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w sklepie internetowym, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych, prawa osób, których dane dotyczą oraz informacje dotyczące plików cookies i narzędzi analitycznych stosowanych w sklepie internetowym. Korzystanie ze Sklepu internetowego, w tym dokonywanie zakupów, jest dobrowolne. Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę lub Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego jest również dobrowolne, z wyjątkiem sytuacji określonych w polityce prywatności (np. zawarcie umowy lub spełnienie obowiązków prawnych Sprzedawcy).
  5. Strony zawierają Umowę w języku angielskim i podlega ona polskiemu prawu oraz niniejszemu Regulaminowi.
  6. Wszystkie podane przez Sprzedającego ceny są wyrażone w walucie EURO i obejmują pełną kwotę brutto, zawierającą podatek VAT. Ceny produktów nie obejmują kosztu dostawy, który jest określony w cenniku dostaw.
  7. W celu potwierdzenia zamówienia, udostępnienia informacji o prawie do odstąpienia od umowy oraz udostępnienia Regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy, wysyłane jest potwierdzenie zamówienia na wskazany adres poczty elektronicznej, zawierające również linki do samodzielnego pobrania wymienionych dokumentów.
  8. Po zrealizowaniu zamówienia, wysyłana jest faktura elektroniczna na wskazany adres poczty elektronicznej jako sposób udokumentowania transakcji. 
§2

Definicje

  1. Regulamin – niniejszy dokument regulujący funkcjonowanie sklepu internetowego;
  2. Sklep Internetowy – strona internetowa usługodawcy dostępna pod adresem internetowym: https://therebels.pl
  3. Usługa – usługa lub prawo oferowane w Sklepie internetowym, która staje się przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;
  4. Towar – rzecz ruchoma oferowana w Sklepie internetowym, która staje się przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
  5. Sprzedawca/Usługodawca – Sklep internetowy działający pod adresem https://therebels.pl jest prowadzony przez Obrazotwórcy Julita Wiewiórka z siedzibą w Polska, ul. Cała 4, 15-560 Białystok, NIP: 966-060-16-96, REGON: 050388005
  6. Klient:
    • osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub w przypadkach przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa również osoba fizyczna mająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
    • osoba prawna;
    • jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną i zawarła lub chce zawrzeć umowę sprzedaży ze Sprzedawcą;
  7. Usługobiorca:
    • osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub w przypadkach przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa również osoba fizyczna mająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
    • osoba prawna;
    • jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która ma zdolność prawną i korzysta lub chce skorzystać z Usługi Cyfrowej;
  8. Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje zakupu u Sprzedawcy niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową jak również osoba fizyczna, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, o ile wynika z treści tej umowy, że nie ma ona charakteru zawodowego dla tej osoby, który wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  9. Formularz Rejestracji – narzędzie dostępne w Sklepie Internetowym, umożliwiające utworzenie Konta;
  10. Konto – Usługa Cyfrowa, indywidualnie oznaczona nazwą użytkownika (loginem) i hasłem, utworzona przez Usługobiorcę w Sklepie internetowym Usługodawcy, w którym przechowywane są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje dotyczące złożonych przez niego zamówień w Sklepie Internetowym;
  11. Formularz Zamówienia – Usługa Cyfrowa, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym, który umożliwia złożenie zamówienia, w tym dodanie produktów do koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży, takich jak sposób dostawy i płatności;
  12. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, składane za pośrednictwem Formularza Zamówienia, mające na celu bezpośrednie zawarcie umowy sprzedaży produktu ze Sprzedawcą, jak również określenie sposobu płatności i dostawy.
  13. Umowa Sprzedaży – umowa, która dotyczy sprzedaży Usług albo Towarów między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  14. Usługa Cyfrowa – usługa pozwalającą Konsumentowi i Usługobiorcy na:
  • wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
  • wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,
  • inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
  1. Newsletter – treść cyfrowa, która zawiera informacje handlowe dotyczące aktualnych działań Usługodawcy, takie jak informacje o nowych produktach czy promocjach oraz materiały związane ze zmianami w prawie;
  2. Umowa o dostarczanie Newslettera – umowa, na podstawie której Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Subskrybentowi Newsletter (treści cyfrowe) bezpłatnie i bez określonego czasu trwania, natomiast Subskrybent zobowiązuje się udostępnić Usługodawcy swoje dane osobowe, niezbędne do świadczenie tej usługi,
  3. Subskrybent – osoba, która jest konsumentem, przedsiębiorcą lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta i która zawarła umowę z Usługodawcą w celu otrzymywania Newslettera lub podjęła działania mające na celu zawarcie takiej umowy.
  4. Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
  5. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny;
  6. Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
  7. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  8. Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

 

§3

Usługi Cyfrowe w Sklepie Internetowym

  1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące bezpłatne Usługi Cyfrowe:
  • przeglądanie informacji opublikowanych na stronie Sklepu Internetowego;
  • założenie i posiadanie Konta w Sklepie Internetowym;
  • dostarczanie Newslettera;
  • udostępnienie Formularza zamówienia umożliwiającego zawarcie Umów sprzedaży.
  1. Świadczenie Usług Cyfrowych na rzecz Usługobiorców w Sklepie internetowym odbywa się na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie i zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
§4

Założenie konta

 

  1. Aby założyć Konto w Sklepie Internetowym, Usługobiorca powinien wykonać poniższe kroki:Wejść na stronę internetową Sklepu Internetowego;
  • Wypełnić formularz znajdujący się na stronie Sklepu Internetowego, podając swój adres poczty elektronicznej oraz imię;
  • Konieczne jest zaznaczenie pola wyboru przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na założenie Konta, zapoznanie się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacja ich postanowień;
  • Umowa o świadczenie Usługi Cyfrowej na prowadzenie Konta jest zawierana na czas nieokreślony;
  • Usługodawca informuje, a Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, że Konto jest prowadzone bezpłatnie.
  1. Usługobiorca może w dowolnym momencie, bez podania przyczyny, natychmiastowo wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usługi Cyfrowej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym.
§5

Zapisanie się do Newslettera

 Aby zawrzeć Umowę o dostarczanie Newslettera, subskrybent powinien wykonać poniższe kroki:

  • Wejść na stronę internetową Sklepu Internetowego;
  • Wypełnić formularz znajdujący się na stronie internetowej Sklepu Internetowego, podając swój adres poczty elektronicznej oraz imię;
  • Konieczne jest zaznaczenie pola wyboru przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera, zapoznanie się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacja ich postanowień;
  • Potwierdzić zgodę na otrzymywanie Newslettera;
  • Potwierdzenie zgody na otrzymywanie Newslettera oznacza zawarcie Umowy o dostarczanie Newslettera przez Subskrybenta;
  • Umowa o dostarczanie Newslettera jest zawierana na czas nieokreślony;
  • Usługodawca oświadcza, a Subskrybent przyjmuje do wiadomości, że:
  1. Newsletter nie jest aktualizowany;
  2. częstotliwość i terminy dostarczania Newsletterów nie są wcześniej ustalone i zależą od aktualnej sytuacji Usługodawcy.
  3. Newsletter jest dostarczany za pomocą poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany przez Subskrybenta.
  4. Subskrybent może w dowolnym momencie, bez podania przyczyny, natychmiastowo wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Newslettera.
  5. Ponadto, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, Subskrybent będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy o dostarczanie Newslettera bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od jej zawarcia.
§6

Zakup Treści cyfrowej

 Informacje dostępne na stronach internetowych Sklepu Internetowego nie stanowią oferty zgodnie z przepisami prawa.

  1. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonej Treści cyfrowej na warunkach opisanych na stronie internetowej Sklepu internetowego.
  2. Cena Treści cyfrowej widoczna na stronie internetowej Sklepu Internetowego obowiązuje w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta. Ta cena nie ulega zmianie, nawet jeśli wystąpią ewentualne zmiany cen w Sklepie Internetowym po złożeniu Zamówienia.
  3. Klient nie jest zobowiązany do rejestracji Konta w Sklepie internetowym, aby złożyć Zamówienie.
  4. Zamówienia można składać:
  • Poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu Internetowego https://therebels.pl – przez całą dobę, przez cały rok.
  1. Aby zawrzeć Umowę Sprzedaży, Klient musi złożyć Zamówienie.
  2. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca natychmiast potwierdza jego otrzymanie, co wiąże Klienta złożonym Zamówieniem i akceptuje je do realizacji.
  3. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia jest przesyłane za pomocą poczty elektronicznej, która zawiera:
  • Oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia;
  • Potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia;
  • Oświadczenie Sprzedawcy o akceptacji Zamówienia i jego realizacji;
  • Po otrzymaniu ww. wiadomości przesłanej za pośrednictwem poczty elektronicznej, Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta.
  1. Sprzedawca przekazuje Klientowi Treść cyfrową niezwłocznie po zawarciu Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej.
  2. Sprzedawca przekazuje Klientowi Treść cyfrową poprzez wysłanie potwierdzenia zamówienia na adres mailowy Klienta, w którym zawarte są linki do zakupionych treści przez Klienta.
  3. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana fakturą VAT, która będzie przesyłana w formie elektronicznej zgodnie z wymogami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Dlatego konieczne jest wyrażenie zgody przez Klienta na przesyłanie faktur w formie elektronicznej. Akceptacja tego Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na przesyłanie faktur w formie elektronicznej zgodnie z powyższym przepisem.
  4. Sprzedawca informuje a Klient przyjmuje do wiadomości, że Treść cyfrowa nie podlega aktualizacji.
§7

Zakup towarów

  1. Informacje dostępne na stronach internetowych Sklepu Internetowego nie stanowią oferty zgodnie z przepisami prawa.
  2. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Towaru na warunkach opisanych na stronie internetowej Sklepu internetowego.
  3. Cena Towaru widoczna na stronie internetowej Sklepu internetowego obowiązuje w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta. Ta cena nie ulega zmianie, nawet jeśli wystąpią ewentualne zmiany cen w Sklepie Internetowym po złożeniu Zamówienia.
  4. Klient nie jest zobowiązany do rejestracji Konta w Sklepie Internetowym, aby złożyć Zamówienie.
  5. W celu zawarcia Umowy sprzedaży Towaru Klient musi złożyć zamówienia poprzez Formularz zamówienia dostępny w Sklepie internetowym.
  6. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i jednocześnie akceptuje zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego akceptacja następuje poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości na adres poczty elektronicznej Klienta podany podczas składania zamówienia. Wiadomość od Sprzedawcy zawiera informacje o otrzymaniu zamówienia, jego akceptacji oraz potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży. Po otrzymaniu tej wiadomości umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta.
  7. Treść zawartej Umowy sprzedaży jest utrwalana, zabezpieczana i udostępniana klientowi poprzez udostępnienie Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz przesłanie Klientowi wiadomości pocztą elektroniczną. Treść Umowy sprzedaży jest również utrwalana i zabezpieczana w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
  8. Wysyłka Towarów możliwa jest tylko na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  9. Koszty dostawy uzależnione są od wagi i wymiarów przesyłki. Koszty te wskazane są na stronie Sklepu internetowego.
  10. Przed przyjęciem przesyłki od kuriera Klient zobowiązany jest do sprawdzenia czy opakowanie nie zostało uszkodzone podczas transportu. Jeśli opakowanie jest uszkodzone w jakikolwiek sposób, Klient nie powinien jej przyjmować. W takim przypadku zaleca się sporządzenie protokołu szkody oraz skontaktowanie się ze Sklepem Internetowym. Klient ma prawo do odstąpienia od umowy niezależnie od powyższych okoliczności.

§8

Sposób zapłaty 

  1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności:
    • PayPal – portfel elektroniczny;
    • Przelewy24;
    • Stripe;
    • Google PAY;
    • Apple PAY;
    • Przelew tradycyjny na rachunek Sprzedawcy o numerze: PL40 1050 1823 1000 0097 3274 0452 prowadzony w ING Bank Polska.
    • Karta płatnicza.
  2. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży najpóźniej w terminie 3 dni od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
  3. W przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, przedmiot Umowy sprzedaży zostanie dostarczona Klientowi po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
  4. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia.
  5. Zakupione w Sklepie internetowym Treści cyfrowe są tworzone w języku polskim i są wysyłane zgodnie z § 6 ust. 10 Regulaminu.

§9

Odstąpienie 

  1. Prowadzenie Konta w Sklepie Internetowym
    • Aby odstąpić od Umowy o świadczenie Usługi Cyfrowej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym lub ją wypowiedzieć, Usługobiorca musi złożyć odpowiednie oświadczenie Usługodawcy. Oświadczenie to może być złożone poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej Usługodawcy.
    • Kliknięcie przez Subskrybenta w link umożliwiający rezygnację z prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym, który jest przesyłany przy otwarciu Konta w Sklepie Internetowym.
    • Wysłanie Usługodawcy przez Usługobiorcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o świadczenie Usługi Cyfrowej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym lub jej wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej.
  2. Subskrypcja Newslettera
    • Aby odstąpić od Umowy o dostarczanie Newslettera lub ją wypowiedzieć, Subskrybent musi złożyć odpowiednie oświadczenie Usługodawcy. Oświadczenie to może być złożone poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej Usługodawcy.
    • Kliknięcie przez Subskrybenta w link umożliwiający rezygnację z otrzymywania Newslettera, który jest przesyłany razem z każdym Newsletterem.
    • Wysłanie Usługodawcy przez Subskrybenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Newslettera lub jej wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej.
    • Dostawca natychmiastowo wstrzymuje dostarczanie Newslettera Subskrybentowi po otrzymaniu wiadomości od Subskrybenta.
  3. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży Treści cyfrowej
    • Aby odstąpić od Umowy dotyczącej dostarczenia Treści cyfrowej, Klient musi złożyć Sprzedawcy pisemne oświadczenie o rezygnacji.
    • Oświadczenie to może zostać przesłane za pomocą poczty elektronicznej na adres wskazany w § 1 ust. 2 Regulaminu.
    • Jeśli rezygnacja dotyczy Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej, Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Klientowi zapłaconą cenę Treści cyfrowej niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o rezygnacji z Umowy dotyczącej dostarczenia Treści cyfrowej.
    • Zwrot ceny zostanie dokonany przy użyciu tego samego sposobu płatności, którego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
    • Postanowienia ust. 3.1. do 3.4. powyżej mają zastosowanie tylko do Klientów, którzy są konsumentami lub przedsiębiorcami na prawach konsumenta w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego.
    • Klienta, który jest Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego może skorzystać z wzoru odstąpienia od Umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  4. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży Towaru
    • Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów z wyjątkiem kosztów wskazanych w art. 33 i art. 34 Ustawy o Prawach Konsumenta.
    • W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, umowę uważa się za nie zawartą.
    • Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 niniejszego Regulaminu lub poprzez przesłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy po adresem [email protected].
    • Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży poprzez przesłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazanej przez Konsumenta.
    • Konsument ma obowiązek niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, zwrócić towar Sprzedawcy. Aby zachować termin, wystarczy odesłać towar przed upływem tego okresu.
    • Konsument ponosi koszty odesłania Towarów objętych Umową Sprzedaży, od której odstąpił, na własny koszt.
    • Konsument jest odpowiedzialny za jakąkolwiek utratę wartości Towaru objętego Umową Sprzedaży, która wynika z używania go w sposób przekraczający konieczny do oceny jego charakteru, cech i funkcji.
    • Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta, zwraca wszystkie dokonane przez niego płatności, włączając w to koszty dostarczenia Towaru. Jeśli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy standardowy sposób oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie zwraca Klientowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 Ustawy o Prawach Konsumenta.
    • Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie niesie dla niego żadnych kosztów.
    • Jeżeli Sprzedawca nie zaoferował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać zwrot płatności otrzymanej od Konsumenta do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej.
  5. Zgodnie z art. 38 Ustawy o Prawach Konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
    • o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
    • w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
    • w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    • zawartej w drodze aukcji publicznej;
    • o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
    • o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
    • oświadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.

§10

Reklamacja 

  1. Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, Sprzedawca całkowicie wyłącza swoją odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
  2. Reklamacje Konsumentów
    • Postanowienia niniejszego ustępu mają zastosowanie tylko do Konsumentów oraz odnoszą się do niezgodności Towaru i Treści cyfrowej z Umową sprzedaży oraz niezgodności Newslettera z Umową o dostarczanie Newslettera.
    • Konsument ma możliwość zgłoszenia reklamacji dotyczącej usług oferowanych przez Sprzedawcę w ramach Sklepu Internetowego.
    • Reklamacje można składać:
  3. poprzez wysłanie reklamacji na adresem [email protected].
  4. Sprzedawca odpowie na reklamację zgłoszoną przez Konsumenta w ciągu 14 dni i poinformuje go o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Aby reklamacja została rozpatrzona, Konsument musi dostarczyć opis reklamacji, swoje dane kontaktowe, w tym adres poczty elektronicznej oraz wskazać jakiego Towaru, Usługi lub Treści cyfrowej reklamacja dotyczy.
  5. Reklamacja Klienta, który nie jest Konsumentem:
    • Klient traci uprawnienia wynikające z rękojmi określone w Kodeksie Cywilnym, jeśli nie zwróci Towaru w odpowiedni sposób i w odpowiednim czasie, ani nie powiadamia Sprzedawcy o wadzie. Jeśli wada zostaje stwierdzona później, Klient powinien jak najszybciej poinformować Sprzedawcę.
    • W przypadku sprzedaży nowych przedmiotów, okres, w którym można zgłaszać roszczenia z tytułu wad, jest ograniczony do 1 roku od momentu, w którym ryzyko przechodzi na Klienta. Reklamacje można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected].
    • Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko za typowe szkody, które były przewidywalne w momencie zawarcia umowy oraz ich normalne skutki. Nie odpowiada za utracone korzyści. Odpowiedzialność Sprzedawcy, niezależnie od podstawy prawnej, jest ograniczona – zarówno dla pojedynczych roszczeń, jak i ogółem – do kwoty zapłaconej ceny towaru oraz kosztów dostawy wynikających z umowy sprzedaży z Klientem.

§11

Prawo własności intelektualnej

  1. Usługodawca udziela Klientowi licencji na dostarczoną Treść cyfrową w ramach ceny. Licencja jest niewyłączna, nieograniczona terytorialnie i czasowo.
  2. Klient może korzystać z Treści cyfrowej w określonym zakresie, zgodnie z Zamówieniem w Sklepie Internetowym.
  3. Licencja obejmuje następujące pola eksploatacji: utrwalanie, zwielokrotnianie dowolną techniką, wprowadzenie do pamięci komputera i sieci komputerowej oraz publiczne wyświetlanie lub odtwarzanie w internecie w jednej domenie internetowej wskazanej w zamówieniu.
  4. Licencja umożliwia Klientowi korzystanie z Treści cyfrowej wyłącznie w celach związanych z prowadzeniem swojej działalności gospodarczej, działalności nierejestrowej lub działalności zawodowej, pod warunkiem, że Klient nabył Treść cyfrową w ramach tejże działalności.
  5. Licencja nie obejmuje prawa sublicencjonowania, czyli upoważnienia innych osób do korzystania z treści objętych licencją, chyba że istnieje odrębne porozumienie między Klientem a Sprzedawcą.
  6. Licencja nie uprawnia Klienta do wskazywania, iż Treść cyfrowa jest jego autorstwa.

§12

Ochrona danych osobowych 

  1. Treść pełnej klauzuli informacyjnej dostępna jest w Załączniku nr 2 do niniejszego Regulaminu.

§13

Postanowienia końcowe 

  1. W przypadku sporów między Sprzedawcą a Konsumentem właściwy jest sąd ze względu na siedzibę Konsumenta.
  2. W przypadku sporów między Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem właściwy jest sąd ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  3. Jeśli niniejszy Regulamin nie reguluje pewnych kwestii, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta oraz innych odpowiednich przepisów polskiego prawa.
  4. Zawartość niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. Klient zostanie poinformowany o wszelkich zmianach za pomocą informacji zamieszczonych na stronie Sklepu Internetowego, które zawierają zestawienie zmian i daty ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto dodatkowo otrzymają informację o zmianach wraz z zestawieniem na podany przez nich adres poczty elektronicznej.
  5. Zmiany wchodzą w życie nie wcześniej niż po upływie 14 dni od daty ogłoszenia. Jeśli Klient posiadający Konto nie akceptuje nowej treści Regulaminu, musi poinformować o tym Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianach w Regulaminie. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem umowy.

 

 

Scroll to Top